Bez kategorii

Czy kiedyś dorosnę

kaboompics-com_female-legs-with-ripped-jeans-and-sneakersKupowałam jakiś czas temu majtki. Kupować majtki – rzecz ludzka. A muszę powiedzieć, że bardzo wybredna jestem w tej materii. Mało który fason majtek mnie zadowala. Nie będę się tu wdawać w szczegóły. Zdradzę tylko, że muszą być małe i idealnie przylegające. Może kiedyś poświęcę majtkom osobny post, wtedy podam szczegółową specyfikację majtek idealnych.
W każdym razie podczas rzeczonych majtkowych zakupów znalazłam sympatyczny dwupak w przyzwoitej cenie i miłej dla oka pastelowej kolorystyce. Wydawały się idealne. Zerknęłam na rozmiar – 12/13 lat. Na oko oceniam, czy będą dobre. Wydaje się, że tak. Chwila konsternacji. Ale czy to wypada?… Żebym ja, lat czterdzieści, w majtkach dla siusiek nastoletnich paradowała? Hm… Biorę! A co tam. Jak okażą się za małe, to sprezentuję siostrze albo poczekają na moją trzylatkę.
W domu szybka przymiarka. I co?
Pasują jak ulał! Po prostu i-de-al-ne!
No i jak tu dorosnąć w takich majtkach?!

A teraz serio.
Pamiętam, jak nie mogłam się doczekać, kiedy skończę trzydzieści lat. Całe dorosłe życie miałam bowiem kompleks uczennicy. Tak go sobie nazwałam. Polegał on na tym, że w obecności osób starszych od siebie (nawet trochę starszych) czułam się zawsze jak dziewczynka gotowa dygnąć na powitanie. Miałam poczucie, że nikt nie traktuje mnie poważnie. Nie wiem, skąd mi się to wzięło. Trochę pewnie przyczynił się do tego mój dość dziecinny wygląd, drobna sylwetka, raczej młodzieżowy styl ubierania, trochę wrodzona nieśmiałość i brak elementarnej asertywności. Kiedy dostałam swoją pierwszą pracę w szkole, do której musiałam dojeżdżać do pobliskiej wioski, kierowcy PKS zawsze zwracali się do mnie per ty, bo do głowy by im nie przyszło, że jestem nauczycielką, a nie uczennicą. A ja miałam za mało odwagi, żeby wyprowadzić ich z błędu.
Dlatego bardzo chciałam skończyć te 30 lat, bo wydawało mi się, że stanę się wtedy już tak ewidentnie dorosła, że wszyscy wreszcie zaczną mnie poważnie traktować.
Nie możesz się doczekać? Jak chcesz, to my ci możemy od razu czterdziestkę wyprawić – żartowali sobie ze mnie znajomi, sami już dawno po trzydziestce i czterdziestce (więc wiedzieli, „z czym to się je”).
A potem skończyłam te trzydzieści lat, za chwilę czterdzieści jeden i… kurde, nic się nie zmieniło! Nadal nie czuję się za bardzo dorosła. Nadal mam kompleks uczennicy. I kolanka do dygnięcia gotowe. Nadal nie potrafię się wykłócić o swoje. Nadal wyglądam jak dziewczynka. Nadal ubieram się młodzieżowo (dżinsy i trampki rządzą!). Nadal uwielbiam śmiać się do łez i niewiele mi do śmiechu trzeba. I lepiej się czuję w towarzystwie młodszych od siebie niż starszych. No i te majtki…

cookies-199892_640

Czy kiedyś dorosnę? Tak do końca, w stu procentach. Wątpliwa sprawa. Skoro do tej pory się nie udało… Widać taka moja uroda. Poza tym do starości już bliżej niż dalej, a na starość ponoć człowiek dziecinnieje, więc w gruncie rzeczy chyba już się nie opłaca dorastać. Prawda? 😉

Dagmara

 

3 thoughts on “Czy kiedyś dorosnę

  1. kochana mam 51 chodzę w kucyku, jeansach i … trampkach z głową w chmurach i też już nie warto tego zmieniać chyba :)) zresztą wszyscy przywykli do mojego niezmiennego od lat „stylu”, do 30-tki sprawdzali mi dowód jak kupowałam alkohol, mojej córce też nadal sprawdzają, ma 27 a wygląda na …. 13 😉

    Polubienie

    1. Jak cudownie, że trafiły nam się takie dobre geny 🙂 Numer z alkoholem i dowodem przerabiałam wielokrotnie. Pamiętam jak pojechałam z dziećmi z podstawówki na zieloną szkołę (jestem nauczycielką) i pewnego razu, gdy szłam po coś do pobliskiego sklepu, nasz kierowca poprosił mnie, żebym mu kupiła piwo. Byłam wtedy tuż po studiach i rzeczywiście wyglądałam jak dziewczątko. I ekspedientka zażądała dowód, którego przy sobie nie miałam. I kierowca musiał się pofatygować sam po swoje piwo 😉 Moja mama w tym roku kończy 70 lat i też wygląda na duuużo poniżej. A poczucie humoru ma jak nastolatka.

      Polubienie

Skomentuj

