Okolicznościowe

Na Nowy Rok

autumn-219972_640Żebyśmy wiedzieli, dokąd zmierzamy. I żebyśmy nie bali się poddać nurtowi NASZEJ rzeki. Bo ona naprawdę wie, dokąd płynie. A te fajerwerki, którymi tak namiętnie witamy każdy nowy rok – cóż mogą, cóż mogą?…

Zbigniew Herbert
DO RZEKI

Rzeko – klepsydro wody przenośnio wieczności
wstępuję w ciebie coraz bardziej inny
że mógłbym być obłokiem rybą albo skałą
a ty jesteś niezmienna jak zegar co mierzy
metamorfozy ciała i upadki ducha
powolny rozkład tkanek i miłości

ja urodzony z gliny
chcę być twoim uczniem
i poznać źródło olimpijskie serce
chłodna pochodnio szumiąca kolumno
opoko mojej wiary i rozpaczy

naucz mnie rzeko uporu i trwania
abym zasłużył w ostatniej godzinie
na odpoczynek w cieniu wielkiej delty
w świętym trójkącie początku i końca

A tutaj wiersz w pięknej interpretacji Dominiki Świątek.

Dagmara

2 thoughts on “Na Nowy Rok

    1. Ja leniwa jestem, więc wolę z prądem 😉 Ale oczywiście masz rację – czasem trzeba pod prąd. Dla mnie ta rzeka to taka metafora przeznaczenia i woli Bożej w jednym. Chodzi o to, żeby zaufać tej swojej „rzece” i pozwolić jej się prowadzić 🙂

      Lubię to

Skomentuj

