Okolicznościowe

Niech trwa

kartka-zyczenia7 stycznia 2016 roku skończyłam 40 lat. Po cichu, spokojnie, bez fajerwerków. Nie było hucznej imprezy ani urodzinowego tortu. Mnie w tym dniu też jakby nie było. Bo 40 to wstyd??? Nie, absolutnie nie! Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy medycyna i kluby fitness mają gotową ofertę na coraz młodsze ciało, a zagraniczny świat, który w czasach mojego dzieciństwa był naprawdę daleko (przynajmniej dla mnie), dziś jest na wyciągnięcie ręki

Pracujemy, realizujemy się, prostujemy zęby, podróżujemy i żaden wiek nam w tym nie przeszkadza. To z jednej strony. Z drugiej natomiast internetowy hejt wobec mam po 30-tce (że niby mamy – babcie) oraz pań, które miały czelność ubrać spódniczkę przed kolano mając 40+. No więc??? Jak to w końcu jest? Czy 40 to początek czy też początek końca? Ilu ludzi, tyle opinii i własnych odczuć. Dla mnie to kolejny etap w moim życiu. Po prostu. Jak się czuję? Szczerze powiedziawszy: dziwnie. To tak jakby w lesie niespodziewanie huknąć głową w gałąź i być zdziwionym: jak to się mogło stać? No właśnie, jak to się mogło stać? Jak to się mogło stać, że JA MAM 40 LAT? Tym bardziej, że zupełnie tego nie czuję. Jestem zdrowa, sprawna, czuję się młodziej niż kiedykolwiek. Mam mnóstwo sił i wierzę, że wszystko jeszcze przede mną. Naprawdę tak myślę. Patrzę w lustro i widzę fajną dziewczynę, a nie poważną, stateczną 40-letnią kobietę. Mam nadzieję, że po upływie kolejnych dekad z czystym sumieniem będę mogła napisać tak samo.

Asia

P.S. Trochę szkoda tej niezrealizowanej imprezy urodzinowej… Kiedy jednak spotkamy się z Dagmarą w tym samym miejscu i czasie, możemy zawsze zorganizować niezobowiązującą bibkę ku czci radości życia. Niech trwa!

Skomentuj

